fredag 30 december 2011

Bio gånger två

Nu är jag hemma i Lund igen! Det är ganska skönt att vara hemma efter tio dagar hemifrån, men jag saknar såklart familjen och vännerna som jag har träffat under julen.

I Örebro gick jag på bio hela två gånger. I onsdags såg jag och min storasyster Emelie The Girl with the Dragon Tattoo. Jag tyckte att den var bra trots att jag visste vad som skulle hända, men jag störde mig på att Lisbeth Salander skulle prata med en "svensk" brytning som snarare lät typ rysk eller polsk. Om man nu prompt måste göra en amerikansk remake av en svensk film kan man väl prata normal engelska i alla fall? Nåväl. Förutom detta tyckte jag att filmen var bra och spännande.


Igår gick jag, Emelie och pappas fru Anna på Sherlock Holmes: A Game of Shadows. Vi tyckte alla att den var spännande och riktigt rolig ibland. Jag älskar också att underbare Stephen Fry har en liten roll i den. Dessutom tycker jag att filmen är smart och snyggt filmad och redigerad, vilket är något jag verkligen uppskattar. 


Filmerna var båda av hög kvalitet, men kanske inte det bästa jag har sett. Jag tror att jag skulle ge dem varsin fyra av fem möjliga. Om ni skulle undra, alltså.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar