fredag 2 december 2011

Un peu de macarons

Jag blev så himla glad när jag gick förbi den ganska nya macaronbutiken (eller konditori? hur säger man?) Abrick Macaronn här i Lund. Jag kände mig definitivt tvungen att gå in och köpa några stycken. And I don't regret it!

En påse med söta saker i! 

Och en liten ask med söta saker i. 

 Spännande!

Sex macarons: lakrits, pistage, after eight, hallon, saffran och julkola. Mina favoriter var de tre sistnämnda.

Men åh! Nu har jag ätit upp dem och vill bara ha fler. Tänk om man skulle åka ner på stan igen och... fast nej! Det vore dåligt både för hälsan och plånboken (6 stycken för 45 kronor, vilket i och för sig är ett ok pris för macarons).

Nu tänker ni kanske att jag är besatt av sötsaker? Jaha. Men det är jag ju!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar