måndag 12 december 2011

Hoy

Idag har jag haft en fältdag på en gymnasieskola här i Lund. Samma skola som jag vikarierade på förra skolåret. Det var kanske inte jättegivande eftersom de har många prov och dylikt nu. Tyvärr måste jag ändå gå dit om jag ska få min praktik godkänd. Det spelar liksom ingen roll om jag bara sitter och tittar in i en vägg. Trist men sant. Nästa termin ska jag se till att göra fältdagarna så fort som möjligt och jag ska också försöka se till att jag kan dra nytta av det jag är med om. Att göra saker bara för sakens skull känns minst sagt tråkigt.

Nu sitter jag och försöker skriva en uppgift om andraspråkslärande. Det går sådär i och med att jag är väldigt trött och väldigt förkyld. Mest vill jag bara äta något gott, kolla på en serie, läsa och sedan sova. Om en stund, så!

Imorgon ska jag ha ytterligare en fältdag. Hela veckan kommer gå åt till det. Roligare än så har jag det inte.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Äta något gott och se en serie låter som en bra ide, det vill jag med!

    Imorgon ska jag ha Luciamiddag här hos mig. Så behöver nog städa lite under dagen. Får se om jag kan få lite hjälp av Jocke med dammsugningen (det jag har svårast för).

    Ville julpynta men kan inte hitta min låda med pynt :(

    SvaraRadera
  2. Trevligt med luciamiddag! :)

    Hoppas du hittar julpyntet! Det kanske står hos mamma? :)

    SvaraRadera