söndag 4 december 2011

Trerätters med finfint folk

Igår hade vi lite knytkalas och fixade tillsammans en trerätters middag som åts hemma hos Johanna i Malmö. Så himla trevligt och så himla gott! Med de bästa människorna dessutom.

Karin fixade förrätten som till exempel innehöll tångrom. Intressant och godare än vad jag vågade hoppas på (jag är ingen stor romfantast).

Karin, Philip och Johanna börjar med förrätten.

Så söta och duktiga på att posa på kommando!

Johanna och Philip fixade biff(en) à la Lindström, fast vegetariskt med grönsaker.

Och rotfruktsgratäng. Mumma!

Jag tog med mig minicupcakes med pepparkaksbotten och saffransfrosting. Ganska goda, men jag hade dem inne i ugnen för länge så det blev snarare biscotti. Och jag insåg inte att de skulle flyga runt i burken på vägen till Malmö. Oh, well!

Och efter maten och vinet spårade det ur. Som vanligt. Men det är det jag älskar med det här gänget!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar