torsdag 15 december 2011

7 saker som är så typiskt mig


  • Precis när jag tänker att jag har duschat klart börjar jag undra ifall jag verkligen sköljde ur balsamet eller inte. Så då måste skölja ur det igen. Detta händer nog varje gång jag duschar. Varje gång!
  • Att tänka att jag måste lägga mig omedelbums för att jag ska upp tidigt dagen efter. Men så tar det ändå en och en halv timme innan jag ens ligger i sängen.
  • Att bara hitta saker till mig själv när jag julshoppar. "Åh, den här var fin! Den kanske... jag vill ha!"
  • Att försent komma på att jag måste käka middag även denna dag och därför springa till Willys och handla något mindre bra att äta. Typ risgrynsgröt i en sådan där korv. Eller så köper jag en pizza.
  • Att få ett sjukligt behov av att sjunga när jag har halsont. Och så sjunger jag trots halsontet och det blir värre. Och hela tiden tänker jag på att mamma sade till mig när jag var liten att halsont plus sång slutar med en Tina Turner-röst.
  • Att gå upp så sent varje morgon att jag alltid får stressa till bussen. Om jag någon gång har lite extra tid lyckas jag ändå få det att bli stressigt på något vis. 
  • Att varje gång någon går stampar uppför trappan utanför (det låter fruktansvärt mycket!) tänka att det är någon som vill mörda mig. Jag vet inte riktigt motivet till detta, men det får jag kanske veta innan mordet. Nej, fy!

I'm myownworstenemy!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar