söndag 25 december 2011

Men åh!

Nej, nu tycker jag lite synd om mig själv. Jag skulle umgås med en massa bra människor ikväll. Till exempel bästa Maria och fina Cecilia som jag inte har träffat sedan i somras. Först skulle vi träffas hos Micke och sedan skulle vi gå ut på hotellet och det skulle vara kul eftersom jag skulle vara där med en massa fina människor. Åh! Och istället sitter jag här och hostar och snörvlar och har ont i huvudet. Och mamma och Anders tittar på Morden i Midsomer

Men nej. Nu får jag sluta tycka synd om mig själv. Jag har trots allt tak över huvudet och mat så att det räcker och blir över. Och en massa kärlek. Så måste man tänka ibland. Även om det är trist att sitta hemma istället för att umgås med vännerna så finns det en massa värre saker. Dessutom vill jag inte förvärra förkylningen. Då kanske jag inte kan fira nyår heller. Det vore himla trist!

On a more positive note: Jag hade en väldigt fin julafton igår. Vi åt gott, vi hade julklappsutdelning och spelade spel på kvällen. Jag fick så fina julklappar. Till exempel presentkort på Bokus (som kanske, möjligtvis redan är upphandlat, ehem), fina kuddar, en söt virkad väska i vilken mamma hade sytt i världens finaste foder med noter- och parismotiv (väldigt mycket jag, tycker jag!), ett sött ugglehalsband från lillebror, hela Black Books-serien på DVD (åh, älskar!), ett inramat foto på mig och syskonbarnet Viggo och ännu fler saker. Jag blev så himla glad och nöjd! Och finaste Maria gav mig en alldeles för dyr julklapp, nämligen en urgullig servis som vi hade sett i vår vän Robins antik/loppisbutik och som jag förälskade mig i direkt. Bild på den kommer antagligen när jag har kommit tillbaka till Lund. Jag fick helt enkelt perfekta julklappar. Jag hoppas bara att mina julklappar var hälften så uppskattade som de jag fick.

Nu kanske jag låter helt julklappstokig? Jag tycker att det är kul med jul och julklappar. Särskilt när folk verkligen hittar saker som passar en bra. Jag tror inte att jag lyckades lika bra själv i år. Nåväl. Jag kanske lyckas bättre nästa år.

Fick ni något riktigt fint igår? 

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar