onsdag 29 februari 2012

The Body Shop

Idag fick jag för mig att jag skulle passa på att handla lite på The Body Shop med tanke på att det var klubbdag och allt (20% på den dyraste varan och en gåva om man handlade för en viss summa). Jag handlar mer eller mindre allt mitt smink där eftersom The Body Shop är en av få butiker som garanterar att deras produkter inte har testats på djur (HÄR finns en lista på märken som garanterat aldrig testar sina skönhetsprodukter på djur). Dessutom gillar jag såklart deras sortiment. 

Eftersom min vinterhy är helt åt helsike och väldigt torr köpte jag peeling till ansiktet och en riktigt fet ansiktscrème. Dessutom köpte jag Strawberry Body Butter som påminner lite om body lotion. Doften är to die for och jag kan inte sluta lukta på mig själv! Dessutom blir jag sötsugen av jordgubbsdoften (det är i och för sig mindre bra!). De har till och med en ny chokladserie som luktar gudomligt. Men där får nog min gräns gå. Ingen choklad vare sig i munnen, i magen eller på kroppen. 

Eftersom jag handlade en del fick jag också en shower gel och body mist på köpet. Plus en tidning (Damernas Värld som tipsar om klänningar för över 17 000 kr. inte riktigt min budget, men ok). 

Mina fynd.

Det är väldigt sällan jag handlar i den här butiken eftersom det är ganska dyrt och min ekonomi inte direkt tillåter det. Men när det är klubbdagar passar jag på.

Brukar ni handla på The Body Shop?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar