torsdag 23 februari 2012

Onsdag vs. torsdag i vettighet

Ojojoj. Igår gjorde jag en enda vettig sak. En! Och det var att maila till mina före detta chefer och anmäla intresse för sommarjobb i år igen. Ja, det var det enda vettiga jag gjorde igår. Om man inte räknar bloggande (men det gör man väl inte?). Och om man inte räknar att spela lite instrument (ja, apropå det måste ni ha blivit helt häpna och fantastiskt imponerade av mina mad skills när det kommer till munspel och blockflöjt. med tanke på att jag inte fick en enda kommentar, menar jag. jag förstår att ni älskade det så mycket att ni blev helt förstummade och handlingsförlamade! ehe).

Och idag? Idag, kära vänner, har jag gjort en massa vettiga saker. Jag diskade bort diskberget. Jag gick ut med återvinningsberget (tre berg. eller tre pyramider?). Jag dammsög. Jag skurade golvet. Jag städade på toan.  Jag gick en promenad. Jag tränade styrketräning på gymmet. Jag såg en oscarsnominerad film. 

Det enda jag inte gjorde idag var att plugga. Och det var lite dumt, men så blir det ibland. Jag har i alla fall gjort en hel del vettiga saker. Så får man tänka. Yesyesyes.

Och nu borde jag sova. Men hur ska det gå när man somnade försent (för tidigt?) inatt och gick upp försent imorse ("imorse")? Äsch. En liten stund till kan jag vara uppe. Kanske. Det märker vi.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar