fredag 3 februari 2012

Födelsedagsmaskerad

I lördags hade jag födelsedagsmaskerad med tema 1920-1980-talet. Man fick helt enkelt välja vilket årtionde man ville komma som. Det blev en himla rolig fest med fina vänner som hade klätt ut sig på olika sätt. Vi dansade, drack, åt, gjorde quiz och en massa annat. 

Här kommer lite blandade bilder, både mina iPhonebilder och Kristins bilder av mycket bättre kvalité.

Ungefär sju timmar innan festen fick stackars Maria fixa med mitt hår som skulle bli lockigt på just sju timmar. Hon blev en riktig expert på de där "kringlorna" som jag kallar dem.

Innan håret skulle borstas ut hann jag sminka mig à la 1950-tal. 

 Vänta, vänta, vänta...

Medan vi väntade på håret fixade vi fram lite snacks till de snart anländande gästerna.

Som sagt.

Maria var så fin i sin nya 1950-talsklänning!

 Sedan tog vi ut alla spännen och håret blev riktigt coolt!

 Här är jag, frisyren och klänningen. I bakgrunden till vänster kan ni också se min nya hängare/betjänt med skyltar som pekar mot olika storstäder, till exempel Paris och London. Den fick jag i födelsedagspresent av mamma och Anders, tack!

Anna var 1980-talet personifierad som glamrockare.

Malin var söt som 1970-talsbrud.

Stackars Lasse var en deprimerad 1930-talsman.

Karin var vacker som kvinna från 1950-talet med en körsbärsklänning to die for!

 Johanna kom som Elin Wägner och Ella och Philip hade inspirerats av 1950-talet.

Jag vet inte varför alla ser så deppiga ut!

Jag var en husmoderlig 50-talskvinna och bjöd på vegansk paj: äpple/kanel och blåbär/hallon. Gott!

Karin och Josefin. Josefin kanske inte var särskilt utklädd, men hon var välkommen ändå.

Dansgolv!

 Kristin var ursnygg som 70-talskvinna.

Lasse, Johanna och Kristin. Och min dammsugare som av någon anledning fick vara med på dansgolvet senare på kvällen.

Sötnöt!

Philip fick för sig att testa teorin "man kan inte komma ut från badrummet om ugnsluckan är öppen." Jag är inte säker på vad han kom fram till.

 Såhär reagerade vi på det.

Ja, ni ser ju! En himlans bra fest! Tack till alla som kom och firade mig! Och tack för de fina presenterna!

/Hannah

4 kommentarer:

  1. Haha på näst sista bilden X)

    Ett sånt där tema skulle jag också vilja ha på en fest! Faan vad roligt :P jag skulle nog välja antingen 50-tals hemmafru eller hippie från typ 60-70talet X)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är lite rolig! :)

      Det blev ett väldigt kul tema! Väldigt brett men ändå greppbart. Det var kul att se allas utklädnader! :)

      Radera