söndag 26 februari 2012

Månadens sötsaksdag

Yes! Nu har jag klarat fyra veckor utan sötsaker. Jag är så himla stolt över mig själv. Idag tänkte jag ha månadens första och enda sötsaksdag. Det kan man ju tycka är lite dumt när jag har klarat fyra veckor utan onödigt socker. Det kommer såklart förstöra det jag har byggt upp och jag kommer få börja om från början igen. Fine. Visst. Samtidigt tycker jag att en sötsaksdag i månaden är ok. Dessutom känner jag mig själv och om jag aldrig skulle få äta sötsaker hade min motivation och inspiration varit icke-existerande. Man måste få göra "fel" någon gång för att klara av att göra "rätt" nästan hela tiden. 

Egentligen skulle vi ha Oscarskväll ikväll; titta på galan, tippa vem som vinner och så vidare. Tyvärr verkar det inte bli så längre. Himla tråkigt. Samtidigt kanske det är bra att jag är hemma idag. Vem vet hur min kropp kommer reagera på en massa socker(gift!)? Jag ska såklart försöka att inte överdriva. Strax ska jag ner på stan och köpa mig några macarons. Älskar dem! Och så vill jag äta lite lösgodis till en film ikväll.

Vad tycker ni om att ha en sötsaksdag per månad? Är det dumt att ha en när man annars klarar sig utan sötsaker eller tycker ni rentav att man borde ha fler per månad? Borde man avstå från sötsaker överhuvudtaget? Ni får gärna tycka att det är dumt och skriva det, men var isåfall konstruktiva i er kritik. Jag vill gärna veta vad ni tycker och hur ni tänker!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Jag säger som jag sagt förr: när jag en gång i tiden var duktig o gick ner i vikt så gick jag ner mer det halvåret när jag åt lite godis på lördagar, än det halvåret när jag åt inget godis alls. Så gör vad du tycker funkar bäst för dig :)

    SvaraRadera
  2. Just nu funkar det här bäst. Det gick åt skogen tidigare i år när jag försökte att hålla mig till en dag i veckan. Men i sommar tror jag att jag kommer satsa på en dag i veckan istället. Med tanke på all glass man vill äta! ;)

    SvaraRadera