tisdag 28 februari 2012

Bokcirkel och försenade födelsedagspresenter

Idag har jag haft en ganska fullspäckad eftermiddag och kväll, men det har varit himla fint också! Först hade jag föreläsning mellan ett och fyra och sedan åkte jag och träffade Karin på Mobilia i Malmö där hon skulle klippa sig. Själv köpte jag ett par jeans och fick hudtips på Body Shop. Sedan fick vi skynda oss till Erica och kvällens bokcirkelmöte där vi diskuterade Mary Shelleys Frankenstein. Själv gillade jag boken ganska mycket, trots att den inte riktigt var som jag hade föreställt mig. Mindre läskig, till exempel. Men fortfarande intressant och tänkvärd, särskilt vad gäller människors moral. 

På bokcirkelmötet fick jag öppna flera försenade födelsedagspresenter. Det hade jag definitivt inte väntat mig! Men det blir extra trevligt då. Att plötsligt få fina födelsedagspresenter. Mycket angenämt! Tack Helena och Karin!

Lite vin, lite ost, lite kex.

Helena var där.

Karin och hennes nyklippta lugg var där.

Och Malin var där (plus Erica och Karin H., men jag tog visst inga bra kort på dem!).

En trött Hannah plus glaskupa med fat (present från Karin).

Jag vet inte vad jag ska ha i den. Ett par macarons kanske? Eller en torkad ros (så kan jag låtsas att jag är odjuret i Skönheten och Odjuret!)? Vi får se.

En gräddsnipa som jag har behövt ett tag (present från Karin).

Och näst sista Harry Potter-filmen. Åh! Nu saknar jag bara den sista! (present från Helena)

Ja, jag vet. Varken mina iPhonebilder eller webcambilder är av särskilt bra kvalité. Jag hoppas att jag kan unna mig en riktigt bra kamera efter sommaren och sommarjobbet. Fast egentligen borde jag nog spara alla pengar jag kan eftersom jag tar examen i januari nästa år och antagligen kommer stå utan jobb. Isch. Men nu ska jag förtränga det en stund till.

Summa summarum: Finfin tisdag! Precis som det ska vara.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar