söndag 5 februari 2012

1970-talsmiddag

Igår kväll åkte jag och några vänner till Amanda som bjöd på 1970-talsmat aka. "den bruna maten." Självklart försökte vi vara tidsenliga och klä oss lite mer 70-tal än vanligt. Min inspiration var 70-talshippien.

Note to self: flätat pannband lämnar gärna märken efter sig.

Amanda var schysst och lånade ut en tunika och en kjol eftersom jag har noll kläder som ens kan härledas till 70-talet.

 Tilltugg à la 70-tal.

Bordsplacering. På andra sidan av lappen stod namnet på en 70-talspersonlighet som man skulle agera som under middagen. Jag fick Luke Skywalker så jag pratade engelska, fäktade med min matkniv (plus ljudeffekter!) och hoppades att min ärkefiende inte var min farsa.

Fix i köket.

Ella plus hunden Mollie trivdes på golvet.

Lite tilltugg och snack.

Snart dags för mat! (Amanda, Philip och Johanna)

Förrätt: korv i smördeg. Det var ok.

Huvudrätten har jag glömt namnet på. Det var en massa ost, svamp och sojakött. Inte min kopp te eftersom jag inte är särskilt förtjust i svamp.

Knäckebröd måste man ha till 70-talsmiddagen!

Sedan spelade vi Retro. 

Daniel och Kristoffer funderar. För övrigt var jag och Daniel i samma quizlag tidigare på kvällen. Jag tyckte synd om honom eftersom jag är så kass på historia, årtal och samhällskunskap.

Efterrätten blev apelsin med honung och ingefära plus ananas för min och Johannas del. De andra åt glass i apelsinskal med maränger. Vår första riktiga sockerprövning och det gick bra!

Det var en riktigt fin middag med fina vänner. Som det ska vara. Jag var lite tråkig och åkte hem tidigare än de andra eftersom jag hade mycket på schemat idag och för att jag inte vill vända för mycket på dygnet när jag har praktik. Trots det var klockan lite över tolv när jag var hemma. Det tar en liten stund att ta bussen från Malmö, men det är det absolut värt!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar