torsdag 1 april 2010

Ryggont (eller jag vill/kan inte sova)

Klockan är över ett och det enda jag kan tänka på är mitt ryggont. Är helt säker på att det är precis den här känslan folk sjukskriver sig för i 30 år. Helt säker. Har aldrig haft en så hemsk ryggvärk. I ländryggen liksom. Då är det väl helt åt helvete? Och jag vet att det är den där satans maskinens fel. Maskinen på gymmet. Min favorit. Den jag klarar mest vikt på. Jag ska höja till 140 pounds nästa gång (vilket ju inte är någonting om man har tränat ett tag, men jag tycker fortfarande att jag är en novis). Fast blir det någon nästa gång? Detta är inte vanlig träningsvärk, detta är hej-jag-borde-sjukskriva-mig-ryggvärk. I know it! Man kan väl inte använda maskiner som fysiskt (psykiskt?) misshandlar en? Jag borde ta ett snack med någon av instruktörerna.

"Orkar" inte gå och lägga mig (har en himla jobbig tandprocedur: tandborstning, plackers och fluorskölj). Vill ändå gå och lägga mig. Nej, jag vill inte. Jag vill bara läsa min chicklitbok (en sådan där skämsbok) och fnissa lite. Men ryggen, den jävla ryggen. Måste ligga i sängen och läsa.

Funderar på Bestämmer att man får äta godis varje dag om man vill när det är påskvecka. Så fort jag är sugen ska jag käka. Yes. Hej, tandtroll.

Fick veta att folk (aka. Johanna) kallar mig "schysst feministbrud". Kände mig hedrad, men fick ångest över att jag inte gör något vettigt.

'Tis better to have loved and lost than never to have loved at all. Tennyson lättar upp stämningen lite i alla fall. Jag är så himla k.u.l.t.u.r.e.l.l. Nej, just det. Jag läser chicklitböcker ibland. Det var inget!

Snark.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar