måndag 19 april 2010

Istället för att plugga

Jag borde läsa min franska bok just nu eftersom den ska vara utläst imorgon. Om två timmar ska jag vara på AF-borgen och sedan är det rep, premiär och premiärfest. Med andra ord kommer jag inte läsa något mer idag. Och imorgon lär jag väl sova fram tills föreläsningen. Ja, jag är nog ganska screwed skulle man kunna säga.

Hur som helst. Jag tänkte berätta lite om min katastroffrisyr igår. Jag trodde att jag skulle få en fin frisyr. Icke. Det slutade med att jag satt med tre bollar i håret. Förstår ni inte vad jag menar? Jag tänkte det. Just därför illustrerar jag det nedan med en hemmagjord bild (jo, jag vet, jag undrar också varför jag inte blev konstnär!).

Men erkänn att den är ganska lik!

Innan jag fick min kostym fick jag höra att jag skulle ha på mig en vit eller silvrig klänning och att jag skulle ha uppsatt hår. Då tänkte jag att jag skulle se ut som Drew Barrymore i Ever After. Minus vingarna. Förstår ni hur besviken jag blev när jag fick tre bollar på huvudet istället? Som tur var kom en av make-up-tjejerna på att det nog inte såg så bra ut trots allt. Till slut fick jag en fin uppsättning med fina band i håret. Och plötsligt kände jag mig som Drew med min fina uppsättning och prästlika silvriga klänning. Jag kom lite närmare i alla fall.

Nej, riktigt så fin blev jag inte, men jag kom ett steg närmare!

Nu har jag snart ingen tid kvar att läsa. Bra där, Hannah!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar