söndag 25 april 2010

Mitt nya liv börjar imorgon

(ehe... ungefär som varje måndag, med andra ord!)

Idag har jag haft en dålig dag. I dubbel bemärkelse. Jag känner mig lite deppig. Jag kan komma på flera anledningar. Till exempel utmattning och kass mat i en vecka (två? hundra?), faktumet att jag inte har klarat av att läsa min kassa kursbok, att jag ligger efter vad gäller allt (skola, hälsa, träning), att jag kanske inte kommer träffa alla fina människor i pjäsen igen, att det är över und so weiter, und so weiter.

Nu ska jag inte tjata om tråkigheter. Det var inte därför jag skrev det här inlägget. Imorgon börjat mitt nya liv. Igen. Ehe. Nej, men nu måste det bli så. Promenader fem dagar i veckan, gymmet minst två gånger i veckan, bra mat, godis på lördag osv. En förändring behövs och det nu. Min kropp är trött på det här livet och det är jag med. It is time to shape up, helt enkelt. Det funkade inte så bra under de senaste två pjäsveckorna, men nu har jag inget att skylla på. Let's do this!

Ibland önskar jag att jag hade en coach. En hård sådan som kan ge mig dåligt samvete. Det hade jag behövt.

Dags att sova så att jag kan börja mitt nya liv. Det är verkligen dags. Wish me luck (med tanke på alla misslyckade gånger kan jag verkligen behöva det!).

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar