tisdag 20 april 2010

10 tankar efter kvällens föreställning

  • Den andra föreställningen gick också bra, hurra! (förutom lite ridåproblem på slutet som berodde på att ingen informerat mig om att jag skulle dra ridån tidigare än igår. plus att jag höll i en mickjävel så det blev precis sådär ryckigt som teknikkillen sade att det inte skulle vara).
  • Jag tyckte att ljudet när jag sjöng idag var sämre än igår. Det tyckte inte teknikkillarna. De kanske inte bryr sig? ("det lät ok")
  • Jag borde hålla käften när jag är lite uppspelt/stressad. Jag hör till och med själv hur jag låter när jag pratar med människor då. Som ett nervvrak. Undrar vad folk tror om mig egentligen?
  • Imorgon filmar S(tudent)TEVE hela föreställningen. Och David och Cecilia kommer och kollar. Och kanske Erica och Helena. Det kommer gå åt helvete med andra ord. Yup.
  • Jag hade tänkt vara duktig den här veckan. Med mat och träning och sånt. Jag insåg idag att det är lika bra att vänta tills nästa vecka när föreställningarna är över. Det funkar inte riktigt när man sitter och knaprar kakor mellan akterna.
  • Det snöade i Lund idag. Jag stod på busshållplatsen och bara gapade. True story.
  • Jag börjar bli van vid att bli sminkad och fixad i håret varje dag. Vill behålla smink- och hårtjejerna även efter sista föreställningen. Hur fixar man det?
  • Lite off topic. Jag skippade min föreläsning idag. Jag hade ändå inte hunnit läsa ut boken och jag hade fått hasta därifrån till föreställningen. Jag är en så himla dålig människa ibland.
  • Jag börjar få ont i halsen, vilket ger mig panik. Tänk om jag inte kommer kunna sjunga om någon dag!?
  • Hoppas att det går bra imorgon!

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Det kommer gå bra, oroa dig inte :) Och jag vill också har hår och make-up folk!

    Det snöade här igår också.. och även idag.. känns ju helt fel :(

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det kommer gå bra trots halsont! :(

    SvaraRadera