måndag 18 januari 2010

Våren ser ljus ut

Ändrade planer. Jag kom fram till att det inte vore försvarbart att låna pengar för att studera runologi som jag aldrig kommer att använda i mitt yrkesliv. Dessutom kändes det inte lika kul när kursplanen ändrades från självstudier till en massa föreläsningar. Icke! tänkte Hannah och tänkte om lite snabbt och impulsivt. Och igår (egentligen inatt) kom hon (alltså jag!) på det. Spanska! Självklart måste jag läsa spanska! Och idag var jag på introduktionsmötet till Nybörjarkurs II i spanska. Det kändes så sjukt bra. Så sjukt kul. Ett mycket bra val sådär sista minuten. Egentligen hade jag kunnat läsa grundkursen, alltså kursen som kommer efter den jag nu ska läsa, men jag känner inte att gymnasiespanskan sitter så bra och tog därför det säkra före det osäkra. Español. Muy bien.

Med andra ord ska jag nu läsa 15 högskolepoäng latin och 15 högskolepoäng spanska i vår (och möjligtvis någon franskakurs som börjar senare om jag har tråkigt med "bara" 100%). Vilken härlig termin! Trots att jag kommer blanda ihop de två språken som är farligt lika (vilket inte är så konstigt med tanke på att spanskan har utvecklats från latin). Jag är mycket nöjd och förväntansfull. Det kommer att bli en kickassvår!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar