lördag 16 januari 2010

Dagens glädje

Idag ska jag äta lördagsgodis. Mumma! Jag tycker att jag förtjänar det efter en bra vecka med ytterst lite onyttigheter och promenader varje dag. Indeed.

Apropå godis så har jag kommit fram till att jag verkligen blir påverkad av (godis)reklam. Jag blir jättesugen på till exempel Toffifee, Riesen och Maltesers när jag ser reklam för det. Jag kan alltså gå runt i dagar och vara sugen på det. Den här veckan har jag blivit översvämmad av maltesersreklam. Gissa vad jag ska köpa för godis idag? Just det. Maltesers. Med andra ord är det en förlust för mig att kolla på reklam. Jag blir både fattigare och fetare. Hm.

Lördag är den bästa dagen. Utan tvekan. Och om exakt en vecka blir jag 24 år gammal. Jag försöker tänka positivt; jag kommer fortfarande vara närmare 20 än 30. Det är väl något att fira? Det bästa av allt blir min födelsedagsmaskerad. Awesome!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar