lördag 30 januari 2010

Lördagkvällsinlägg

Vilken trevlig dag! Idag har jag varit och shoppat en massa. Mest till andra. Jag handlade presenter till i alla fall tre personer. Visst är det kul att handla presenter?! Det kändes lite som julklapphandling, särskilt med tanke på all snö. Det enda tråkiga är som vanligt att man inte har så mycket pengar. Men, men. Jag var schysst mot mig själv och köpte två par billiga treggings (leggings som ser ut som byxor, alltså "byxor" som passar tjockisar som jag. jag gillar modet!). Dessutom köpte jag en ursöt klänning vars slimmande effekt jag gillar starkt. Nu är jag nog pank. Jag vågar inte kolla på kontot.

Jag borde kanske inte ha gått ut idag. Jag är fortfarande förkyld och borde väl stanna inomhus, som jag gjorde igår, men jag behövde verkligen handla presenter. Ikväll ska jag trots min förkylning på inflyttningsfest hos fina Johanna. Som tur är bor hon nära. Jag fick skippa en annan inflyttningsfest igår som var mycket längre bort. Jag behövde helt enkelt ta det lugnt hemma efter den galna torsdagen (tenta, jobb, föreläsning, spansk hemuppgift). Jag tycker fortfarande synd om min elev som fick lyssna på mitt snörvlande och hostande i torsdags. Bra första intryck. Verkligen.

Jag och kvällens inflyttningspresent + sjukt hög panna.

Fest ikväll. Audition imorgon. Med en monolog som jag fortfarande inte har lärt mig. Jag får fixa det imorgon. Yes. Nu ska jag fixa till mig och sedan dra till Johannas nya place (där vi åt vegetarisk söndagsmiddag för någon vecka sedan). Jag ska försöka att inte glömma att ta kort ikväll!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar