torsdag 28 januari 2010

Dagens nöjdhetsfaktorer

  • Både igår och imorse var jag livrädd för dagens latintenta. Jag kunde inte plugga så mycket som jag hade behövt eftersom jag höll på att dö (mild överdrift) av min förkylning (plus trötthet, plus stress). Snacka om att jag blev förvånad när tentan var lätt. Lätt! Ungefär en timme efter skriven tenta (jag satt mindre än två timmar av fyra) fick jag ett sms från läraren där det stod "Full pott!". Vilken underbar känsla!
  • Idag fick jag hem min beställda bikini. Det var nog ett par år sedan jag köpte nya badkläder. Det kanske var därför det kändes så kul när jag fick den fina bikinin som får mig att tänka på 50-talet eller något. Ich bin mycket nöjd!
  • Nu är jag äntligen klar med höstterminen! (nja, såvida min handledare inte tycker att jag ska rätta något i min kandidatuppsats, men jag njuter sålänge!)
  • Imorgon ska jag nog ta mig en ledig dag. Wunderbar.
  • Idag började jag mitt nya pedagoguppdrag och det kändes jättebra. Trevlig och "lydig" elev och för en gångs skull kände jag att jag hann med mycket. Dessutom är det sjukt kul att lära ut språk! Precis såhär ska det vara när man jobbar.
  • Nu kanske Billy Talent blir av trots allt! Hoppas, hoppas, hoppas!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar