fredag 29 januari 2010

Filosofiska funderingar

Ibland funderar jag på hur jag skulle kunna bli en bättre människa. Vad borde jag göra? Jag tycker att jag redan har blivit en mycket bättre människa än vad jag har varit. Jag tänker mer på djur och natur nu. Jag äter inte döda djur, jag köper så mycket ekologiskt som möjligt (mycket för min egen skull, såklart. det är knappast bra att käka/använda en massa gifter) , jag försöker skänka lite pengar då och då och jag försöker att inte säga saker om människor om jag inte också kan säga det till dem när de är närvarande (detta är dock inte alltid lätt måste jag erkänna, men jag försöker). Detta betyder knappast att jag är en jättebra människa. Det är bara småsaker. Jag måste göra något mer.

Ibland vill jag bara förändra världen, men hur gör man det? En enda mansgriskommentar på Aftonbladet kan få mig att tappa sugen helt. Folk är så dumma i huvudet. Det är så många som enligt mig är "a lost cause". Ibland orkar jag inte ens ge mig in i diskussioner med människor som är så fruktansvärt ignoranta. Är det någon idé när de aldrig kommer ändra sig? Det händer att jag tänker "screw it!", men då börjar jag också undra vem som ska göra något om inte jag gör något. Tänk om alla tänkte "screw it!". Var hade vi varit då? Jag behöver mer ork, mer mod. Jag behöver göra något. Jag vet bara inte vad.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar