tisdag 12 januari 2010

Bad day

Just idag känner jag att jag helst hade velat gå och lägga mig igen. Jag känner av hemska stressymptom och jag har enormt mycket att göra, men ingen ork för att göra det. Kan inte terminen bara vara över? Förutom allt detta kom jag precis på att jag har gått upp mer än 20 kilo sedan jag gick i tvåan i gymnasiet. 20 kilo! Det är ju helt galet! Lite gick jag upp innan trean, men det mesta gick jag upp under året i Frankrike. Man (= jag) går upp i vikt när man mår dåligt och tröstäter. Efter Frankrike har jag gått lite upp och ner, men det senaste året har jag gått upp allt och flera kilo till.

Det värsta är att jag var så nöjd med mig själv över hur jag hanterade hösten. Jag läste (läser!) 150% och hade två extrajobb. Utöver detta gjorde jag roliga saker med mina vänner nästan varje helg. Det bästa av allt var att jag inte var så stressad, vilket jag brukar bli när det kommer till skolarbete och nu gjorde jag ju mycket mer än vanligt, på alla plan. Jag var som sagt nöjd med hur jag hanterade allt. Nyligen kom jag på hur jag har hanterat det istället för att stressa upp mig: mat/onyttigheter. Det är självklart därför jag har gått upp en massa i vikt. Och plötsligt känns inte hösten lika lyckad längre.

Om jag hade haft en spikmatta hade jag lagt mig på den idag.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar