onsdag 13 oktober 2010

Mycket vin och fin mamma

Men usch. Att dricka en hel flaska vin en tisdagkväll är INTE ok. Verkligen inte. Jag börjar nästan bli rädd för mina alkoholvanor (men det var ju fest/knytkalas med klassen! och Ute fick för sig att min tyska blev bättre om jag drack mer, så jag drack). Nåja. Det blir nog inget mer drickande den här veckan. Jag har trots allt bara 300 kronor på kontot som jag ska leva på till den 25:e. Varför? På grund av en massa småutgifter som tillsammans har blivit stora. Utemat, vanlig mat och alkohol. Det är vad jag har lagt mina pengar på de senaste veckorna. Och nu är jag pank.

Min mamma är för övrigt sådär übergullig och snäll som bara mammor kan vara. Hon åkte iväg tidigt till sin kurs i Malmö imorse och jag låg såklart och sov ganska många timmar till. När jag kom upp såg jag ett par saker som fick mig att skämmas. När jag skulle använda mikron såg jag att hon hade rengjort den. Den såg riktigt förjävlig ut innan och bara tanken på att mamma har stått och skrubbat bort alla äckliga gamla matrester ger mig något som liknar magsår. Sedan såg jag att hon hade diskat min lunchlåda som jag inte hade hunnit diska. I den låg också en del matrester och lukten var säkerligen långtifrån angenäm. Usch. Man vill inte riktigt att ens mamma ska veta vilken slarver man egentligen är. Och ännu mindre att hon ska behöva städa upp efter en. Fy skäms på mig!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar