lördag 16 oktober 2010

Lördag

Och nu har mamma åkt hem. Hon åkte i förmiddags. Så nu är det tomt sånär som på en luftmadrass som ligger och skräpar på golvet. Och jag börjar tro att jag bara har intalat mig själv att jag gillar att bo själv (det bästa är att man slipper stänga toadörren. det är ju ett himla krångel med det annars! och låsa ska man göra också). Jag gillar att äta frukost med någon, prata med någon, bara vara med någon så att jag slipper vara med mig själv och kanske inte bli fri ifrån, men iallfall för tillfället glömma bort allt som skapar ångest och panik.

Och jag skulle plugga och jobba en massa idag. Effektiv tid blev det kanske 30 minuter. Jag skyller på Johanna som ville ta en promenad när jag precis hade tänkt börja (trots att jag vet att jag borde ha börjat långt innan dess).

Och klockan nio är det födelsedagsfest hos Ute och jag funderar på om jag orkar gå eller inte. Fast jag går nog. För vem vet vilka fantastiska människor som kommer vara där och som det vore förödande att inte träffa just ikväll? Så måste man kanske tänka.

Och nu ska jag äta något. Det blir kanske nudlar igen. Jag räknade ut att jag har drygt 27 kr/dag att leva på fram tills den 25:e då kontot börjar gå plus igen.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar