lördag 9 oktober 2010

Fest och tyska

Igår åkte jag och ett par klasskompisar till en fjärde klasskompis i Malmö för att gå på dennes fest. Vi hade kul och pratade en massa. Det blev lite mycket vin och vi åkte tillbaka till Lund ganska sent (läs: tidigt).

Jag gillar verkligen många av människorna i min klass. Och jag älskar att vi är ungefär hälften svenskar, hälften andra. Vi har både amerikaner, kanadensare, islänningar och tyskar i klassen. Kul!

Igår bestämde jag och Ute som är tysk att vi ska lära varandra våra modersmål. Vi har trots allt två år på oss tack vare det här programmet. Med andra ord har vi tänkt att jag ska prata tyska med henne och hon svenska med mig och att vi sedan rättar varandra. Jag är ganska kass på tyska för tillfället, men jag försöker att fräscha upp mina kunskaper. Det hade varit ganska coolt att kunna flytande tyska också. Just nu försöker jag lära mig flytande spanska. Förhoppningsvis kan jag om ett par år säga att jag kan tala fem språk mer eller mindre flytande. Det hade inte varit fel!

Jag pratade med bästa Ulla idag. Saknar henne och Alex så mycket. Om de hade velat flytta in i min lilla lägenhet hade jag nog inte kunnat säga nej. Synd att de inte vill det bara. Tur att telefon och internet finns. Tur.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar