torsdag 7 oktober 2010

Bokcirkeln

Idag var det bokcirkelmöte. Mycket trevligt, såklart. Vi diskuterade Agatha Christies And Then There Were None, vilken jag verkligen kan rekommendera om man gillar mysterier (och mord!). Jag har fått för mig att jag inte gillar deckare, men jag gillar i alla fall klassiker som Agatha Christie och Sir Arthur Conan Doyles verk.

Idag var det även min tur att bestämma nästa bok. Det blev väldigt sistaminuten (story of my life). Jag hade egentligen tänkt välja någon engelsk klassisk barnbok (till exempel The Secret Garden, The Jungle Book eller Peter Pan), men det är tydligen inte helt lätt att få tag på svenska översättningar, vilket jag vet att en del i bokcirkeln föredrar framför de engelska originalen. Med andra ord var jag en bra vän och valde något helt annat. Det blev Rape: A Love Story av Joyce Carol Oates. Jag tror att boken är ganska hemsk, men också mycket bra, så jag ser fram emot att läsa den. Hoppas att de andra gillar den nu (och jag med. har ju aldrig läst den).

Jag har äntligen kommit in i en bra läsperiod. Jag läser flera böcker samtidigt och älskar't (toalettbok is the shit!).

Vad läser ni för tillfället? Och vad vill ni verkligen läsa så snart ni kan? Jag är nyfiken!

/Hannah (bokmalen)

1 kommentar:

  1. Har själv också aldrig heller riktigt gillat deckare, men kanske får försöka mig på någon gammal klassiker då :)

    SvaraRadera