söndag 21 augusti 2011

Typiskt mig

Ja, ni kanske undrar vad som har hänt. Varför jag har bloggat så lite. Först och främst har jag haft fullt upp. Igår åkte jag hem till Lund, så nu är jag äntligen hemma efter en hel sommar i EnDsville.

Dum som jag är lyckades jag glömma datorsladden i Ed, så när jag har använt den här datorn i ungefär 2,5 timmar till har jag inte en, inte två, utan TRE icke användbara datorer i min lägenhet. Förhoppningsvis kommer sladden på tisdag. Det är svårt att leva utan internet har jag märkt.

I torsdags eftermiddag och natt hade jag mitt sista jobbpass på sommarjobbet. Det var en perfekt avslutning; vi gick ner på Ed (som man säger) och köpte glass, gick tillbaka och spelade Fia och jag och Jens hade en liten konsert med gitarr och sång för några av de boende. Det var verkligen en perfekt liten avslutning av sommaren.

I fredags packade jag det mesta inför hemresan. Sedan fixade Maria en jättegod äkta kinesisk avslutningsmiddag. Dumplings, säger jag bara! Underbart gott! Efter det bar det av till vår kompis som vi hade lite avslutningsfest hos. Himla trevligt alltihop.

Igår åkte jag med mamma, mormor och moster Mia till Göteborg. De åkte dit för att hälsa på min mormors yngre syster. Jag fick följa med dit för lite god smörgåslunch. Sedan tog jag tåget till Lund och här är jag nu.

Ikväll åker jag till Malmö och går på Malmöfestivalen med Johanna. Jag tänkte se Billie the Vision and the Dancers och kanske Daniel Adams-Ray. Imorgon ska jag se mitt favoritband NOFX med en massa vänner, till exempel Maria och Patrik som åker till Skåne för detta. No Use For A Name spelar också. Jag längtar!

Det var lite om vad som har hänt och vad som ska hända. Nu måste jag stänga av datorn så att jag har kvar lite batteri till senare.

Ciao!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar