fredag 26 augusti 2011

Förhandsvisning av Crazy, Stupid Love

Jag och Malin trodde att vi skulle på en gratis förhandsvisning av Friends with Benefits, men icke. Det blev något problem med filmen, så vi fick se en annan film istället, nämligen Crazy, Stupid Love. Jag är säker på att filmen vi fick se är bättre än den förstnämnda, men det var lite tråkigt att det blev just den filmen eftersom jag precis innan hade hämtat ut förhandsbiljetter till den för att kunna se den nästa vecka. Nu har jag två biljetter till samma film nästa vecka.

Hursomhelst. Jag tyckte att filmen var väldigt rolig på sina ställen. Och lite söt på andra. Men om det är något jag har kommit fram till så är det att det är svårt att kolla på amerikanska romantiska komedier när man är feminist. Ibland önskar jag nästan att jag vore lite blåst med få åsikter för då hade jag nog uppskattat många fler filmer. I slutändan föredrar jag dock att vara upplyst. Jaja. Det jag störde mig mest på var att (nästan) alla kvinnor gick på manliga förförelseknep. Som om det skulle finnas ett recept på att få vilken kvinna som helst (suck!). Som om alla kvinnor tycker om precis samma fåniga repliker (dubbelsuck!). Förutom detta ganska stora problem tyckte jag att filmen var riktigt bra. Does that make sense?


/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar