torsdag 25 augusti 2011

Tre terminer kvar

Herrejisses! Nu är jag lärarstudent officiellt. Galet! Tre terminer kvar och sedan är jag (förhoppningsvis!) gymnasielärare i engelska och franska. Även om det är lite skrämmande känns det också skönt att mina studier börjar närma sig sitt slut. Det ska bli så skönt att jobba och få en riktig lön varje månad, inte bara om man har sommarjobbat som en galning i någon månad. I och för sig måste man se till att få ett jobb efter examen och det kan ju vara allt annat än enkelt. Men jag tänker inte oroa mig för det ännu.

Om en vecka ska vi få lite mer information, speciellt om praktiken, eller VFU:n som man säger. Sedan börjar föreläsningarna den 5:e september. Skönt med en lugn start. Snart börjar allvaret med praktik, lektionsplanering och tentor.

Ja, jag vet. Det här är ju jättetråkig information för er, men jag känner mig lite uppspelt!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar