tisdag 2 augusti 2011

Elaka mamman

Idag har min kära mor varit elak minst två gånger.

  1. Min ena näsvinge har börjat bli lite röd och börjat ömma. Jag antar att det är en innebrännarfinne eller något annat trevligt. Vad säger mor? "Det där är herpes! Sånt fick jag på näsan. Det spred ut sig på hela kinden. Det var inte trevligt!" Tack, mor. Jag som inte ens trodde att det syntes.
  2. Vi tittar på delar av Allsång på Skansen och mamma tänker till om komikern Henrik Dorsin. "Det kan ju inte vara kul att se ut som han gör. Han är inte så gammal, men ser ut som 50. Komiker var nog det enda han kunde bli." Huh!? Det där var taskigt! Och lite märkligt sagt.

Till saken hör att min mamma brukar vara väldigt snäll. Men idag var hon lite elak, det tycker jag.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar