tisdag 30 augusti 2011

I Skåne händer det mer under en vecka än under hela sommaren i EnDsville

Det är tragiskt, men sant. Jag menar inte nödvändigtvis att det är något dåligt med Ed, även om jag kanske tycker att det borde hända lite mer där. Dessutom tycker jag att det har varit lite galet den här dryga veckan i Skåne. Nästan lite för mycket grejer eftersom det har hänt något i princip varje kväll. Men jag har haft jättekul!

I lördags hade vi vinprovning hemma hos Malin, Karin och Cissi. Vi drack till exempel ett Sauvignon Blanc som hette Sancerre och som luktade samt smakade kloak. Köp det icke! Köp hellre Sauvignon Blanc från Nya Zeeland. Vår vinprovning såg ut lite såhär:

Ett par av vinerna vi drack. De var ok, men inget särskilt.

Malin agerade värdinna och berättade om hur man ska provsmaka olika viner.

Karin var lika vacker som vanligt.

Efter vinprovningen gick vi på Navids hejdåfest. Han har nu flyttat till Göteborg för att bli pilot. Vi hade det himla trevligt och det slutade med att jag satt i köket med en massa människor runt mig som lyssnade när jag spelade gitarr och sjöng. Ibland blev det allsång. Jag fick en massa beröm och det kändes bara så härligt att få sitta och göra det man älskar med en uppskattande publik. Jag hade dock väldigt ont i mina fingrar dagen efter!

I söndags hade jag pizza- och filmkväll med Malin och Karin. Mysigt! Vi såg en otroligt dålig film som heter My Sassy Girl. Det kan vara den sämsta romantiska komedin jag någonsin har sett. När de andra ville se på skräckfilm gick jag hem.

Igår åkte jag till Malmö för att dricka lite vin samt säga hejdå till bästa Lisa som imorgon åker till Australien för ett halvår. Så tråkigt för oss som är kvar, men underbart för henne förstås. Jag sov över hos Karin för att slippa åka hem till Lund mitt i natten.

Nu klockan sju ska jag på bokcirkelmöte och äta lite ost. Yum!

Jag skrev ju det. Det händer en massa på det här stället!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar