torsdag 11 november 2010

She's alive!

Nej. Alltså. Jag lever fortfarande. Jag gick inte under igår eller någonting. Någon jäkla måtta får det faktiskt vara. Ner och sedan upp igen. Som en bergochdalbana.

Om gårdagen var en dålig dag kan jag säga att den här dagen har varit finfin! Jag har vikarierat lite. Sedan var jag Malins fransklärare igen. Efter det hade vi bokcirkel och det var jag som bjöd på god ost. Vi pratade såklart om den senaste boken vi har läst, nämligen Rape: A Love Story av Joyce Carol Oates som jag har valt. Den var hemsk, skriven på ett mycket speciellt sätt och den var mycket bra. Slutligen gick jag och Johanna på en förhandsvisning av filmen Cornelis. Den var helt ok, men långtifrån den bästa svenska filmen jag har sett i år.

En bra dag och kväll helt enkelt. Och imorgon ska jag ha "min klass" för första gången. Så himla spännande! Jag hoppas att det går bra.

Gute Nacht (ja, fy vad pinsamt att jag har skrivit fel i flera år! jag måste ha sett någons felaktiga "guten Nacht" någonstans. mycket pinsamt hur som helst).

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar