måndag 8 november 2010

2 bra saker och 1 riktigt dålig

Jag börjar med de goda nyheterna. Är det inte så man ska göra?

Jag blev så himla glad idag. Plötsligt har jag fått ett vikariat med ett par fasta timmar i veckan som engelskalärare på en gymnasieskola här i Lund. Resten av terminen ska jag ha minst två lektioner i veckan. Mer om det finns behov. Men jag kommer ha samma klass två gånger i veckan. Jag kommer vara deras lärare! Det känns bara så himla kul! Att jag kommer ha ansvar för en klass, eller vad man ska säga. Spännande!

Idag beställde jag och bästa Johanna biljetter till Paris. Med andra ord kommer vi vara i Paris på min födelsedag i januari. Åh, vad fint det ska bli!

Och till det tråkiga. Och sorgliga. Idag är det ett helt år sedan Carro blev påkörd. Hon är fortfarande inte medveten (möjligtvis lite. eller vem vet? hon kanske märker allt som händer, det kan ju ingen veta). Jag, precis som många andra, hoppas att ett mirakel ska ske. Att hon "vaknar" på riktigt. Att allt blir som vanligt. Eller i alla fall nästan.

Jag och Johanna gick till domkyrkan och tände ett ljus för Carro. Det kanske är fjuttigt och löjligt, vad vet jag, men något ville jag göra. Ensam är faktiskt inte alltid så stark och ingen människa är en ö. Jag tror att mirakel kan ske om många tror och hoppas. Så det är vad jag tänker göra.

Jag har skrivit om detta tidigare. Och vill du veta mer om vad som har hänt kan du läsa under kategorin Kampen för livet - Om Caroline i min fina vän Cecilias blogg.

Nu ska jag läsa lite, tro och hoppas, och sedan sova.

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Du är en sån vacker och fin människa. Rakt igenom.
    Och grattis till vikariatet! Du är awe!

    SvaraRadera
  2. Det är jag då verkligen inte! :) Och verkligen inte rakt igenom, även om jag hade velat och försöker. Jag har såklart en massa dåliga sidor, som alla andra.

    Och tack. DU är fin på alla sätt och vis, men det vet du väl!?

    SvaraRadera