måndag 15 november 2010

Stress

Det här med att plugga 150% och ha typ tre jobb samtidigt kanske inte var en jättesmart idé. Och nu vill flera vänner anlita mig som privatlärare i franska, men det har jag nog inte tid med, hur kul det än skulle vara. Jag har börjat fundera på att skippa spanskan. Om det blir för mycket får jag helt enkelt göra det. Dessutom tycker jag att läraren kräver för mycket av oss. Att läsa ut en spansk bok på tio dagar när man bara läser halvfart känns inte ok. Jag såg det idag och har bara fyra dagar på mig att läsa den. Not gonna happen.

Jag gillar att plugga mycket och jag gillar att få och ha en massa högskolepoäng, men ibland blir det bara för mycket. Ibland undrar man hur mycket man får ut av det egentligen.

Idag har jag haft lektion med "mina" elever igen. Det känns fortfarande väldigt roligt, men jag har nu insett hur mycket för- och efterarbete som faktiskt krävs när man är lärare. Om ett dygn bara hade varit lite längre.

Dags att... wait for it... plugga!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar