torsdag 25 november 2010

Dag 2: Min första kärlek

Åh, vad svårt! Jag tycker överhuvudtaget att det är svårt att veta vad som är kärlek när det handlar om att vara kär i någon. Men jag kör på en liten historia om den första killen jag trodde att jag var kär i.

Jag vet inte hur gammal jag var. Kanske sex år. Hur som helst gick jag hos en dagmamma. Där fanns P som ju var himla söt. Han var en liten Don Juan. Jag misstänker att han hade sett flera barnförbjudna filmer, för det slutade med att vi låg i dagmammans soffa under filtar och pussades. Någon gång upptäckte dagmamman och hennes vuxna dotter detta. Då frågade dottern lite retsamt om jag var kär i P. Då berättade jag att jag gillade en massa andra killar, fast självklart inte P (fast det var ju P jag var kär i, såklart).

Det hela slutade ganska odramatiskt. Han eller jag slutade först hos dagmamman och sedan sågs vi inte förrän i sexan när vi båda gick på samma skola. Jag har nog knappt pratat med honom sedan tiden hos dagmamman. Idag är han precis tvärtemot en sådan kille jag vill ha. Visserligen väldigt snygg, men också en typisk sport- slash modekille som bryr sig lite för mycket om utseende och inte mycket annat. Jag har lite fler krav nu än när jag var sex år. Och tur är väl det.

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar