söndag 21 november 2010

Läsning

Idag borde jag läsa 600-700 sidor för att känna mig nöjd. Men det kommer ju aldrig gå. Jag kan inte läsa så fort. Igår läste jag ungefär 200 sidor och det är ganska mycket för mig. Jag vet inte varför jag är så trög, men det går verkligen inte snabbt. Jag har flera gånger kollat upp det här med snabbläsning, men det verkar inte särskilt bra eftersom mycket av förståelsen försvinner om man läser på det sättet. Jag måste nog helt enkelt bli bättre på att koncentrera mig. Då kanske det går fortare. Jag läser bara runt 30 sidor i timmen (när det går bra!). Hur många sidor brukar ni läsa i timmen? Jag har vänner som läser mer än dubbelt så fort som jag. Då känner man sig dålig i jämförelse!

/Hannah

6 kommentarer:

  1. Jag har fått för mig att jag läser ca 50 sidor i timmen, men det är ju skönlitterära böcker. Tror man läser dem snabbare. Kurslitteratur och sådant tror jag att jag är glad om jag klarar 10 sidor på en timme hehe Sist jag försökte plugga somnade jag ju efter en sida :P

    SvaraRadera
  2. Fast det är ju skönlitteratur jag läser. :S Har insett att jag är sjukt trög och måste bättra mig. Såhär får det ju inte vara.

    SvaraRadera
  3. Ja, fast är boken inte bra så tror jag man läser segare. För man är liksom inte så intresserad hehe

    Som.. skulle du ge mig Twilight att läsa.. skulle jag nog läsa 20 sidor i timmen max :P

    SvaraRadera
  4. Fast böckerna ska tydligen vara mycket bättre än filmerna. Vilket man får hoppas med tanke på hur kassa filmerna är. Nu har jag visserligen bara sett den första, men jag har hört att de bara blir sämre. Jag förstår verkligen inte populariteten!

    SvaraRadera
  5. Hmm vet inte.. hörde att böckerna är skrivna i första persons form (vilket jag hatar först och främst) och från HENNES perspektiv dessutom.. och hon är ju lite emo-teen med massa oooh nobody could love ME! I'm so horrible blabla.. tror mina ögon skulle börja blöda om jag börjar läsa dem..

    SvaraRadera
  6. Haha, ok! Ska inte köpa dem till dig med andra ord! ;)

    SvaraRadera