onsdag 3 november 2010

Andas in, andas ut (en massa tjat)

Jag försöker andas lite mellan varven. Det är så himla fullt upp just nu. Gick upp tidigt och läste en massa inför dagens seminarium. Ny kurs. American Literature. Ny lärare. Amerikan som flera gånger sade "I'm just making shit up!". Slavar, rasism och dumma filosofer. Apbra och sjukt intressant. Även om detta inte är min favorittyp av litteratur känns det äntligen som om jag har hamnat rätt. Teori- och metodkurser är trots allt sådär kul.

Efter det tre timmar långa seminariet var jag Malins fransklärare för första gången. Det var jättekul och timmen gick galet fort. Det ska bli kul att fortsätta och se hur mycket hennes språk utvecklas. Hon är så duktig så!

Och Ullared? Jag handlade upp mina pengar (som var till det syftet) på två timmar. Det var lite läskigt. Jag fattade ju inte att det blev så mycket. Det var ju bara lite eh... småsaker! Men jag köpte en del julklappar. Jag är nöjd. Däremot var det riktigt obehagligt när en man halkade (eller blev puttad? eller fick en stroke?) och slog i huvudet i stengolvet. En massa blod vid huvudet. Jag och Jessica blev inte helt oväntat väldigt chockade. Hjälp tillkallades, men vi har ingen aning om hur det gick för stackaren. Hittar inget om det på nätet, vilket i och för sig får mig att tro att det gick ganska bra (kan tänka mig rubrikerna: "man halkade och dog på Gekås i Ullared"). Vi hoppas att det gick bra, även om det såg väldigt illa ut. Brr!

Och såhär ser jag ut när jag andas ut. Tänkte att någon kanske undrade.

Apropå andas in och andas ut. Jag borde egentligen plugga nu. Jag har en spanskatenta på lördag och jag ligger väldigt långt efter. Jag vet verkligen inte hur jag ska hinna få in allt i huvudet i tid. Men att skjuta upp den känns som en väldigt dålig idé och det får bli min akuta plan B. Jag hoppas dock på plan A. Wish me luck!

För övrigt funderar jag på att ge lite benmärg för att ha råd med mat och eh... för att vara lite medmänsklig. Såklart. (nej, jag vet inte heller hur jag blev såhär fattig igen. bord+stolar och dyr kurslitteratur antagligen). 700 kronor får man. Jag kan tänka mig att sälja en del av min kropp för det. Man dör ju inte eller något.

Och nu ska jag äta innan jag tuppar av.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar