söndag 7 november 2010

Arg

Ja, nu är jag arg. Det kanske beror på sömnbrist. Det kanske beror på att jag har haft skola hela helgen. Men främst beror det på hur den spanske läraren betedde sig idag. En spansk gubbe som verkade snäll och trevlig och så, men sedan visade en helt annan sida. Vi hade först en timme med vår tidigare lärare, från nio till tio, och sedan skulle den här mannen ha oss i två timmar, mellan tio och tolv. Jag tror inte att jag har fel om jag säger att han antagligen fortfarande håller på att prata (klockan är halv två). Vi fick en kort rast och sedan en till, men ingen lunch. Vad tänker människan med? Vi hade varit där sedan nio och fick aldrig lunch. När vi fick vår andra femminuterspaus cyklade jag hem. Jag orkade inte mer. Jag fick ändå inte ut något av hans aptråkiga föreläsning. Att han sedan struntade blankt i att vi skulle ha lunch mellan tolv och ett och att vi skulle se en film vid ett med den första läraren är helt sjukt. Så då blev det ingen film. Det hann vi inte eftersom han inte kunde hålla sig till de två timmarna han hade fått. I.D.I.O.T.

Och gårdagens tenta? Usch. Jag trodde att jag låg på VG eller i alla fall nära när jag gjorde den. Efter tentan förstod jag att jag hade missförstått en fråga där man kunde få minuspoäng, så nu blir det nog inget VG. Så himla trist.

Just nu känns det som om all skola går riktigt dåligt. Men det vet jag inte förrän jag har fått betygen. Jag kanske inte borde plugga mer. Det känns som om jag har varit på toppen och är på väg ner mot avgrunden. Man kanske inte orkar så mycket mer än fyra års studier? Är min hjärna helt slut nu?

Vilken kass jäkla dag. Allt känns dåligt. Förhoppningsvis blir det bättre när jag får lite lunch i mig. Dessutom ska jag nog träffa finaste Johanna ikväll och då kan man inte vara sur länge.

Jäkla skit.

/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar