söndag 14 februari 2010

Snart fit for fight

Ok. Jag vet att jag skrev att jag skulle börja träna den här veckan. Det har jag inte gjort (för jag antar att man inte räknar min 60-minuterspromenad med Johanna tidigare idag? nej, jag trodde väl det). Faktumet att jag inte har gjort det visar bara att mitt senaste träningsbeslut är helt rätt. Jag har kommit fram till vad jag måste göra. Inget mer billigt Gerdahallen vid skolan. Nope. Nu ska jag trotsa min gymskräck och komma i form på riktigt. Jag ska gymma på Nautilus.

Fördelar? Gymmet ligger knappt fem minuters gångväg från mitt hem. Dessutom ingår både tillgång till gymmet, badet samt ett mindre antal pass såsom yoga, step och vattengympa i årskortet. Jag kommer betala med autogiro med bindningstid på ett år, vilket betyder att jag kommer känna mig tvungen att gå dit eftersom en massa pengar kommer dras från mitt konto varje månad. Jag tror att jag kommer träna fler muskelgrupper på gymmet och att resultaten kommer synas snabbare. Nackdelar? En massa pengar (229 kronor) kommer dras från mitt konto varje månad, även om jag skulle jobba utomlands i sommar. 229 kronor i månaden är ganska mycket för min lilla plånbok (särskilt om man jämför med Gerdahallens terminsavgift på 420 kronor!), men jag tror att det är värt det. Jag behöver investera i min hälsa.

Idag gick jag och bokade tid för provträning. Nu på tisdag ska jag få provträna och en instruktör kommer visa mig hur allt funkar. Jag är lite rädd för alla de där maskinerna och vikter och allt vad det är. Men jag ska göra det och jag ska klara det. Det känns väldigt rätt. Det känns bra. Äntligen ska jag göra något åt mina problem. Jag får nästan för mig att träning är lösningen på nästan alla mina problem. Jag kommer må bättre och jag kommer förhoppningsvis orka mer, vilket är ett stort problem just nu då jag känner mig trött och omotiverad precis hela tiden. Jag hoppas verkligen att detta kommer funka.

Detta blev längre än jag räknade med. Tycker ni att det låter som en bra idé? Borde man investera i sin hälsa?

/Hannah

2 kommentarer:

  1. Hälsan är det viktigaste du har! I Örebro kan man göra sommar uppehåll i gymandet, det drar ju ut på tiden men inga pengar går ju till spillo

    SvaraRadera
  2. Ja, det kanske man kan göra här också. Det är värt att kolla upp.

    SvaraRadera