tisdag 16 februari 2010

I did it!

Jojomensan! Det blev provträning idag och det gick riktigt bra. Jag fick en mycket bra och peppande instruktör som inte ens gjorde grimaser åt mina klena och knappt existerande muskler. Inte helt oväntat var det jobbigast att träna (de svaga) armarna och (den svaga) magen. Otroligt nog tyckte jag att det var kul. Har jag kanske botat min gymskräck? Det enda som kan vara lite trixigt är alla inställningar till alla maskiner, men det lär man sig nog snart. Dessutom finns det ju alltid hjälpsam personal på stället.

Jag och instruktören kom fram till att jag ska träna styrka två gånger i veckan och köra en ren konditionsträning en gång i veckan (simning eller något pass, till exempel step). Det ska bli så kul! Jag känner mig så peppad! Det bästa av allt är nog att man, enligt min instruktör, kommer se resultat efter bara ett par veckor om man följer programmet. Så himla kul! Jag längtar redan till nästa gång. Det här är lätt mitt bästa beslut på länge. Äntligen ska jag komma i form och orka mer!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar