lördag 13 februari 2010

Hjälp, tack!

Ok. Jag behöver er hjälp. Jag behöver hitta en låt att sjunga i pjäsen jag ska vara med i. Pjäsen bygger på filmen Elizabeth som ni kanske har sett. Jag ska antagligen sjunga efter "the coronation scene", alltså efter att Elizabeth har krönts till drottning. Låten måste passa den här scenen och den bör vara ganska glad och positiv och helst en låt som de flesta känner till. Jag tycker att det är svårt att hitta låtar som inte bara handlar om kärlek (eller som är helt deppiga, vilket verkar vara det enda jag lyssnar på!). Låten borde alltså handla om nya, bättre tider eller att man till slut har lyckats med något. Att man är nöjd med sig själv. Att man klarade sig igenom det svåra. Hoppas att ni förstår vad jag är ute efter. Släng ur er så många förslag ni kan komma på i en kommentar. Jag är tacksam för allt jag kan få! Tack på förhand.

För övrigt är klockan över två och jag har inte ätit frukost än (har inget hemma, bara gröt och gammal mjölk). Dags att gå till Willys. Pannkakor hade varit en god brunch... (det är faktiskt lördag, det vill säga onyttighetsdagen!).

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar