måndag 22 februari 2010

Motivationsbrist

Jag vet inte riktigt vad det är med mig. Känner ingen motivation whatsoever. Är det på grund av vädret? Eller kanske för att jag är så osäker över framtiden? Jag känner inte för att gå på latinföreläsningen idag. Det är inte kul längre. Dessutom har jag inte känt mig tillräckligt inspirerad/motiverad för att göra läxan. Jag hade kunnat sitta med läxan i fyra timmar och ändå bara gjort hälften. Vem orkar göra en åttatimmarsläxa två gånger i veckan? Inte jag. Inte nu. Om någon hade erbjudit mig ett ok jobb just nu så hade jag nog tagit det. Det är nog första gången jag hade föredragit ett jobb framför skolan. Då är det verkligen något som är fel.

Jag väntar på tecken. Tecken som Paulo Coelho skriver om i Alkemisten. Tecken som tidigare har hjälpt mig. Men nu hittar jag dem inte. Var är ni, tecken? Vad ska jag göra med livet? Åh, den som ändå visste.

Jag ber om ursäkt för mitt tråkiga inlägg. Ska försöka skriva något muntrare senare idag. Bara för er skull.

/H

2 kommentarer:

  1. Min kurator berättade för mig häromveckan att just den här tiden på året är väldigt dålig för många tydligen. Det hade något att göra med att det börjar ljusna, men inte är riktigt ljust och annat. Tydligen blir nästan alla tröttare och segare än vanligt vid den här årstiden.

    Det gör dig ju inte mindre trött eller så, men tänkte att det kanske kunde hjälpa lite om man hade en aning om varför :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag misstänker att det delvis handlar om vädret och det nästan icke-befintliga ljuset. Hoppas att det blir bättre. Hoppas.

    SvaraRadera