söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans Dag eller vilket jävla blaj

Det är bra att jag inte är singel en dag som denna. Inte för att det hade varit tragiskt att vara ensam på Alla Hjärtans Dag, utan för att ingen kan skylla mina antikänslor mot denna "högtid" på att jag är singel. "Men åh, det hade du ju inte sagt om du hade varit ihop med någon!". Eh, jo, det är precis det jag hade. Jag stör mig på den här dagen av så många anledningar. För det första är det bara en kommersiell dag där alla blomster- och chokladbutiker tjänar multum. För det andra kan jag inte tänka mig något mindre originellt än att få rosor och choklad på Alla Hjärtans Dag. Om jag fick välja en dag att få rosor på så hade det inte varit idag i alla fall. Hur klyschig får man bli, liksom!? För det tredje mår en massa människor dåligt för att de inte har någon just idag. Det är trist att de går på hela karusellen, men det kan ju vara svårt att missa när det hänger hjärtballonger och röda rosor precis överallt i en dryg vecka. För det fjärde stör jag mig på att det alltid är killen som ska vara den romantiska och köpa blommor och skit. Länge leve könsrollerna, liksom!

Med andra ord; Alla Hjärtans Dag är nog den mest krystade och oromantiska dagen av alla. Romantik bör inte vara framtvingad, den bör komma från hjärtat. Jag hade mycket hellre tagit emot rosor imorgon när jag absolut inte förväntar mig några. Det om något är romantiskt.

Vad tycker ni om den här sugiga dagen?

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar