måndag 15 februari 2010

I Love You Phillip Morris och andra bögfilmer

Idag var jag och fina Johanna på förhandsvisning av filmen I Love You Phillip Morris (jo, det ska vara två L, jag har dubbelkollat) med Jim Carrey och Ewan McGregor i huvudrollerna. Den var minst sagt... intressant. Och jag måste säga att den överraskade ett par gånger. Jag trodde till exempel inte att jag skulle sitta och böla när jag såg filmen, men jodå, det gjorde jag (jag har lätt för att film- och bokgråta, ok!?). Den var stundtals rolig, fin och gripande. Den var, tack gode gud som inte existerar, inte en typisk Jim Carrey-film. Tyvärr blir man lätt distraherad av Carreys minspel. Det är svårt att se honom i något (halv)seriöst eftersom man alltid förknippar honom med hans tidigare komedier. Idag funderade jag på om det kanske är mig och publiken det är fel på. Carrey kanske helt enkelt ser ut sådär? Det kanske är hans normala minspel? Problemet kanske ligger i att man nästan bara har sett komedier med honom och att man därför har svårt att koppla ifrån det. Hur som helst tyckte jag att det var en bra film. Kanske riktigt bra till och med. Carrey och McGregor var söta ihop. Sedan är jag lite biased eftersom jag fullkomligt älskar Ewan McGregor. Come what may, liksom... (åh, snälla, snappa upp referensen!).


Se den om ni inte har bögfobi! Eller se den om ni har bögfobi också, för då är ni antagligen självhatande bögar med en massa komplex. Se den helt enkelt. Min nästa bögfilm blir Were the World Mine som Linus Fremin har tipsat om. En trailer kommer här:



/Hannah

4 kommentarer:

  1. Carrey har inte sånt överdrivet minspel i number 23.

    SvaraRadera
  2. Nej, han lyckas ganska bra i The Number 23 och Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

    SvaraRadera
  3. Jag klarar av Carrey i mer seriösa filmer nu för tiden. Han har nog sådant minspel helt enkelt. Har velat se den här filmen, men får nog vänta tills den kommer på DvD.

    Och Moulin Rouge för referensen förstås :P

    SvaraRadera
  4. Ja, du får se till att se den!

    Härligt att se att någon är med på noterna! :)

    SvaraRadera