onsdag 23 december 2009

Stördo

Ok. Jag är nog störd i huvudet. För jag tror inte att jag kommer läsa någon distansutbildning vid Uppsalas universitet. Jag vill nog mer. Jag vill ha chansen att utvecklas och kunna komma vidare i karriären. Med andra ord; jag tror att jag kommer satsa på att jobba på högskola/universitet. Det känns kul, härligt och riktigt läskigt på samma gång. Vilket beslut! Jag vet att det tar många år att komma dit och att det är sjukt svårt att få en doktorandtjänst, men om det är något jag gillar så är det utmaningar av det här slaget.

Min utbildning kommer således bli något i den här stilen: nästa termin tar jag det lugnt med latin på halvtid och jobb, alternativt latin och någon mer kurs och lite jobb. Till hösten börjar jag förhoppningsvis ett masterprogram i engelska (eller möjligtvis franska, jag måste fundera lite mer på det) som pågår i två år. Efter det hoppas jag att jag kan få en doktorandtjänst i språket jag har valt och om jag får det kommer jag skriva min avhandling i mitt valda ämne. När det är klart kan jag förhoppningsvis kalla mig för (filosofie) doktor Hannah! Sedan kanske man har chans att bli professor om typ 50 år, men det tar vi då!

Ojojoj. Vad har jag gett mig in på!?

/H

2 kommentarer:

  1. Helt rätt beslut hannah! Är det någon som ska satsa på doktorandtjänst så är det du, därmed basta. Bra bra bra!
    Jag och erica har dessutom redan bestämt att du ska bli professor.
    Ps. jag ser redan fram emot promotionsfesten Ds. Puss och god jul!

    SvaraRadera
  2. Haha, vad bra att du tycker det! :) Nu blev jag glad!

    God Jul!

    SvaraRadera