söndag 22 februari 2009

Schtep und schnö

Jahapp. Snart dags för step igen. Jag måste bara orka ta mig dit. Det är nämligen hej-mitt-vinterland-väder ute. Och Anna som hade hört att det skulle bli vår idag! Tss! Det var det dummaste jag har har hört! Ungarna på gården gör snögubbar och jag-vet-inte-allt! Och det är säkert jättekul. När man är fem. Nu råkar jag vara 23 bast och jag har inte ett enda par skor som är gjort för den här typen av väder. Och nej, innan ni frågar, jag har inte råd att köpa det heller. Kan inte snön bara försvinna!? Jag som trodde att jag bodde i södra Sverige, men nu börjar jag undra.

Ok. Snö kan faktiskt vara trevligt. Om man kan "använda" den till något. Till exempel åka slalom, längdskidor eller kasta snöbollar på Carola. Nu har jag inga skidor här och Carola är nog inte i närheten, så jag känner att jag inte får ut något av snön. Så nu kan den smälta bort. Tack och adjö!

/H (less på hej-mitt-vinterland-väder)

2 kommentarer:

  1. Du får be Carola att komma dit så att du får kasta lite snöbollar...

    Här har vi också massa snö, vilket är irriterande eftersom det gör det svårare för mig att ta mig ut någonstans när jag inte får gå normalt.. suck.. jaja, våren kommer väl.. någon gång.. hoppas jag..

    SvaraRadera
  2. Ja, jag hoppas också på vår!

    SvaraRadera