lördag 21 februari 2009

Long time no see

Imorse gick vi upp vid sjutiden. Sju! På en lördag! Det hör inte till våra traditioner om man säger så...Anledningen var att min kära vän Anna skulle med tåget till Ed vid åtta, så då var det bara att masa sig upp.

Om någon råkar undra vad jag har gjort de här dagarna kan jag meddela att jag bara har umgåtts med min vän. I torsdags åt vi underbart god viet/thaimat på Ha Long och igår var vi nere i stan och kollade lite på Akademibokhandeln och sedan blev det ett cafébesök. På kvällen blev det tacos tillsammans med mannen. Supermysigt! Men idag har Anna alltså åkt "hem". Aptrist. Men jag måste plugga, så om man tänker effektivitet var det kanske bra. Hoppas att jag och David kan resa till Kreta i sommar och hälsa på Anna på jobbet. Jag vill ha värme...

Apropå bokhandlar och den stundande bokrean! Jag vet redan vad jag ska köpa (=alldeles för mycket). Här kommer några exempel:



Vegetariska kokboken, 99 kr (299 kr). Det är skamligt att jag inte har den här kokboken! Men nu ska jag äntligen köpa den när den är så billig.




De tre böckerna i Stieg Larssons Millenniumserie, 69 kr/st (169 kr/st). Det här är ju också pinsamt! Jag måste läsa de här böckerna, annars kan jag inte kalla mig allmänbildad! Dessutom vill jag läsa den första boken innan jag ser filmen som snart kommer ut på bio.



I Hate Myself and Want to Die - Tom Reynolds, 59 kr (119 kr). Den här vill jag ha bara för att den verkar så rolig! Och för att jag gillar namnet. Nirvana och allt det där, ni vet?

Det lär bli ännu fler böcker, men jag misstänker att ni inte är jätteintresserade av mina framtida bokköp. Eller!? Om ni vill leta böcker till er själva finns reakatalogen här.

Dags att läsa klart Never Let Me Go nu. Hundra sidor ska jag väl lyckas läsa innan David kommer hem?

Auf Wiedersehen, sålänge!

/Hannah (läslus)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar