onsdag 18 februari 2009

Besök, städpanik och kandidatuppsats nr. 2

Ehe...Jag borde egentligen inte skriva alls (men som vanligt går jag emot mina egna önskningar och behov, jag har funderat på att ta ut skilsmässa med mig själv. det har tyvärr visat sig vara utomordentligt svårt. jag förstår inte varför?). Jag borde städa och diska och fixa. Även om det mesta är städat finns det alltid lite fix kvar innan besöket.

Besök, ja. Imorgon kommer min fina vän Anna (snyggot på bilden där nere) hit. Hon fyller till och med år idag (grattis, pumpkin! 23 bast, vi börjar bli gamla!).



Förresten. Gissa vad jag kom på idag!? (jag hör ingen som svarar något, så jag får väl skriva svaret...) Jag tror att jag vet vad jag ska skriva om i min nästa kandidatuppsats (i engelska, nästa termin). Det är nästan lite perverst att tänka på nästa kandidatuppsats när man precis har "blivit av med" den första. Men jag fick världens snilleblixt! (fast jag är lite rädd för att min framtida handledare kommer svara med ett bestämt nej) Jag tänkte skriva om Harry Potter! Fatta vad intressant! Jag kommer älska att skriva om det, det är ju mina favoritböcker! Jag hoppas att det inte är många som redan har skrivit om bäste Harry. Hm. Jag vill verkligen skriva om det! (men det är ungefär ett halvår kvar, så jag får snällt vänta och se)

Nej. Nu måste jag fixa klart här. Sedan blir det lite läsning (Never Let Me Go - Kazuo Ishiguro). Idag hade vi första föreläsningen i den kursen (Written Proficiency). Ingen hade sagt till oss att vi skulle ha läst hela boken till idag. Ingen hade ens sagt till oss att vi skulle ha börjat med den. Jag trodde att jag var duktig som hade läst knappt halva till idag. Icke. Föreläsningen gick ut på att vår lärare berättade och avslöjade allt viktigt som kommer hända i boken. Svaren på alla frågor man ställt sig under läsandets gång. Tack för det. Nu känns det verkligen skitkul att läsa resten av boken. Verkligen. Tack så hiiiimla mycket. TACK.

Buh bye.

/Hannah (lite halvpanisk som vanligt)

4 kommentarer:

  1. Harry Potter låter mycket roligare än tvåspråkiga barn :) / cornelia

    SvaraRadera
  2. Hahaha, det gör det faktiskt! ;)

    SvaraRadera
  3. När ska du fråga om du får skriva om Harry Potter? Och var hade du tänkt dig för vinkling? Eller vad ska du undersöka om den? Nyfiken :)

    Stora Syster Yster

    SvaraRadera
  4. Nej, jag får väl fråga nästa termin när jag ska skriva den. Jag hade tänkt lite på "the Morals in the Harry Potter Series". Tex. att man kan jämföra "mudbloods" med folk i vårt samhälle som blir utsatta för rasism osv. Att Voldemort är typ Hitler, eller något! ;)

    SvaraRadera