lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans Blaj

Alltså...Både jag och David är lite (eller ganska mycket!) anti det här med Alla Hjärtans Dag. Det kommersiella med det hela. Att man ska köpa rosor, nallar, choklad och jag-vet-inte-allt. Att folk ser det som en affärsmöjlighet att sälja en massa crap till naiva turturduvor. Som jag skrev på facebook; att ge choklad eller rosor till någon idag är nog det mest oromantiska och oorginella någonsin. Det står jag för att jag tycker. Hur spontant är det, liksom? "Va!? Får jag rosor!? IDAG!? Oh my goooood, vilken överraskning!". Jamennifattar.

Med detta menar jag inte att man inte borde mysa med sin kvinna/man idag. Självklart ska man göra det, gärna varje dag! Som David sade: "Om man vägrar att köpa något som finns i butikerna bara för att det är Alla Hjärtans Dag kan man ändå ha en fin dag utan att stödja det kommersiella i det hela" (ok, han sade inte exakt sådär, men det var det han menade, jag går nämligen inte runt med en bandspelare för att få korrekta citat!).

Jaja. Jag vet ju att alla andra (nästan...) bokar bord på finaste restaurangen, köper choklad och röda rosor och en massa saker idag, bara för att det är Alla Hjärtans Dag. Gör det då. Men säg inte att det är romantiskt, för det är det inte! (särkilt inte när varenda människa gör det samma dag, bara för att det är just idag)

Det här kallar jag romantiskt (en Hello Kitty-pärlplatta som jag fick av David när vi hade varit ihop ett år):




Yes. H+D.

Sådär. Nu kan ni gå och handla choklad. Ciao!

/Hannah (anti, som vanligt)

2 kommentarer:

  1. Hej lilla syster ysters nya blogg.

    Hade tänkt säga att du kunde fått ha din blogg på min sida annars, men lite sent nu antar jag haha. Jaja, sådant händer och blogspot är ju i regel helt ok.

    Glad alla hjärtans dag :)

    Kram,
    Stora Syster Yster

    SvaraRadera
  2. Ok, tack för erbjudandet! Men det här funkar nog!

    Glad alla hjärtans dag på dig själv!

    SvaraRadera