måndag 7 maj 2012

The Vow

Tidigare ikväll gick jag och Lasse på bio och såg The Vow (Älska mig igen på svenska). Han skulle se den inför en recension i Radio AF och jag gjorde honom sällskap eftersom jag har flera "gratisbiljetter" med kort datum och eftersom jag har några biobesök kvar att göra för att kunna fortsätta vara guldmedlem. Både jag och Lasse hade väldigt låga förväntningar och det var kanske därför vi tyckte att det var en helt ok film. Den var lite gullig, lite sorglig och lite rolig. En sådan där film som definitivt går att titta på men som inte är den bästa filmen en har sett (och inte heller den sämsta). Men ändå sevärd liksom (am I making any sense?). 

Filmen handlar i alla fall om kärleksparet Paige och Leo som är med om en bilolycka. Paige får minnesförlust och har glömt de senaste åren när hon vaknar på sjukhuset. Med andra ord har hon glömt bort att hon ens har träffat sin man och att hela hennes liv är helt annorlunda än vad det var för några år sedan.


Imorgon ska jag gå på bio igen! Då blir det en förhandsvisning av den svenska filmen Cockpit. Should be interesting! Gratis är gott!

/Hannah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar